Left Terugkeren naar winkel
Besteloverzicht

Je winkelwagen is leeg

Nieuw in ons assortiment
€3,95
€1,85
Wij zijn momenteel gesloten.

    Bestelling wijzigen

    Is het mogelijk om nog iets toe te voegen aan mijn bestelling na afrekenen?

    Absoluut! We willen natuurlijk niet dat je misgrijpt op ingrediënten. Geef je bestelling door aan ons via info@localfoodeindhoven.nl. Let op, doe dit wel minimaal 1 dag voor levering vóór 12:00. Zo kunnen we de bestelling bij onze Locals goed doorgeven.

    Kan ik mijn bezorgtijd of dag wijzigen?

    Dat is allebei mogelijk, 

    Tijd wijzigen: stuur ons minimaal 1 dag van te voren via info@localfoodeindhoven.nl het gewenste tijdvak en wij passen het aan voor je. 

    Bezorgdag wijzigen: Geef minimaal 2 dagen voor levering van je bestelling vóór 12:00 je wijziging door. We halen je producten dagvers bij onze Locals op en zo kunnen we je op de nieuwe leverdatum verse producten garanderen. Geef je wijziging door via info@localfoodeindhoven.nl

    Producten & verpakking

    Zijn jullie biologisch?

    Niet 100%, wel hebben we een breed aanbod aan biologische producten. Deze producten kan je makkelijk vinden door op de boodschappen pagina’s in het linker menu de optie ‘biologisch’ aan te vinken. 

    We werken met verschillende bedrijven die de biologische vlag doen wapperen zoals de Wasvenboerderij in Eindhoven en Oirschot Organics uit… je raad het al: Oirschot. De groente van Groentekwekerij Oppers zijn veelal onbespoten, mocht het ooit voorkomen dat boer Adrie opmerkt dat er een oogst dreigt te mislukken gaat hij wel aan de slag met bestrijding van de oorzaak. Dit doet hij veelal op een manier die goed is voor zowel mens als natuur. Dus om de vraag ‘’zijn jullie biologisch’’ te beantwoorden: Nee, niet volledig maar wij selecteren onze leveranciers wel uit op wat goed is voor mens, natuur en dier.

    Gebruiken jullie veel verpakkingsmateriaal?

    We proberen het gebruik van verpakkingsmateriaal zo veel mogelijk te beperken. Zo krijg je bij ons nooit je groente in plastic aangeleverd. Een aantal producten kunnen we helaas niet plasticvrij bij je bezorgen zoals vlees of zuivel. 

    Bij Local Food houden we van het hergebruiken van spullen. Geef je lege doosje/ kratje of kistje bij je volgende bestelling mee aan de chauffeur zodat we er weer nieuwe bestellingen in kunnen maken.

    Wat gebeurt er als er een product niet leverbaar is?

    Het kan zomaar gebeuren dat een Local een product niet op voorraad heeft of (tijdelijk) niet kan leveren. We nemen dan indien mogelijk een passend alternatief voor je mee en vragen je aan de deur of je dit goed vindt. Het verschil in prijs wordt altijd naar je terug overgemaakt. Dit staat ongeveer binnen 2 dagen op je bankrekening.

    Hoe lang duurt het voordat ik het geld van een niet leverbaar product heb ontvangen?

    Dit is afhankelijk van je bank. In de meeste gevallen duurt dit maximaal 2 dagen.

    Ik mis producten op de website

    Bedankt dat je ons wil helpen! Stuur ons een mail via info@localfoodeindhoven.nl en Thijs en Jonathan gaan direct op onderzoek!

    Door mijn boodschappen bij Local Food te doen, draag ik dan bij aan een betere wereld?

    Zeker! Door je dagelijkse boodschappen bij Local Food te doen wordt je voetafdruk op aarde vele malen kleiner. Wij halen onze producten binnen een straal van 35 kilometer rondom Eindhoven en bezorgen ze bij je thuis in Eindhoven en omliggende dorpen, dat wil dus zeggen dat je producten in totaal nooit meer dan 50 kilometer hebben afgelegd! Vergelijk dit eens met een mango uit Azië, een peultje uit Kenia of een Avocado uit Zuid-Amerika! Daarnaast maken we veel minder gebruik van verpakkingsmateriaal, hergebruiken we onze doosjes en doordat we je producten dagelijks bij de boer ophalen hoeven we nooit wat weg te gooien.

    Bezorging & afhalen

    Kan ik mijn boodschappen bij jullie afhalen?

    Helaas, dit is (nog) niet mogelijk. We zijn druk bezig met het zoeken van een afhaallocatie. Heb je een tip voor ons? Stuur ons een berichtje via info@localfoodeindhoven.nl

    Waar bezorgen jullie en op welke dagen?

    Momenteel bezorgen we iedere week van dinsdag t/m vrijdag. Je hebt de keuze tussen de tijdvakken: 15:00 tot 18:00 en 18:00 tot 20:00 en we bezorgen in:

    Best, Eindhoven, Waalre, Valkenswaard, Son en Breugel, Geldrop, Nuenen, Gerwen, Brandevoort en Veldhoven.

    Wat kost bezorgen en voor hoeveel euro moet ik bestellen?

    We hanteren een minimum bestelbedrag van €20,00,-. De kosten voor het ophalen van je producten bij onze Locals en het bezorgen bij je thuis zijn €4,95,-. Omdat we je producten pas ophalen op de dag van bezorging hebben we dit bij de verzendkosten inbegrepen.

    Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

    Mocht je het levermoment even vergeten zijn nemen wij altijd ter plekke contact met je op. We proberen je eerst te bellen om tot een oplossing te komen (bijvoorbeeld bezorging bij je buren), krijgen we je niet te pakken? Dan sturen we je een sms’je. Mochten we je op de dag van levering niet kunnen bereiken nemen wij je boodschappen weer terug naar ons distributiecentrum, je kan het de dag erna op komen halen. Omdat we met verse producten werken die we dagelijks bij onze boeren ophalen kunnen we je echter dan niet de dagverse houdbaarheid garanderen die je van ons gewend bent. Uiteraard dragen we wel zorg voor het op een correcte manier bewaren van je boodschappen.

    Overige vragen

    Mijn vraag staat er niet bij

    Staat je vraag er niet bij? Stuur dan even een mail naar info@localfoodeindhoven.nl en we komen zo snel mogelijk bij je terug.

    Ik wil mijn producten graag via jullie site aanbieden

    Leuk! Wij staan altijd open voor een nieuwe samenwerking, voorwaarde is wel dat je bedrijf zich bevindt binnen een straal van 35 kilometer rondom Eindhoven. Stuur ons een mailtje via info@localfoodeindhoven.nl